https://www.teahaz-ajandek.hu/vasarlasi_feltetelekKedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a webáruház cookie-kat használ. Internetes szolgáltatásainkat használva hozzájárul a cookie-ket alkalmazásához, az aktuális böngésző beállításának megfelelően.  Bővebben Elfogadom
Menü

Zöld tea vagy fekete tea?

Zöld tea vagy fekete tea?

A tea a víz után a világon a második legtöbbet fogyasztott ital. Több mint 3000 féle tea létezik, melyek között igen népszerű a fekete és a zöld tea.

Érdemes tudni, hogy mindkét teafajta tartalmaz koffeint és egyrésze azonos növényből származik. Viszont amíg a fekete tea előállítása során történik fermentáció, addig a zöld tea készítésekor a tea enzimeit inaktiválják. A feldolgozásból eredően tehát különbözni fog a nem fermentált zöld és a teljesen fermentált fekete tea a színében, a polifenolos vegyületeiben és számos más tulajdonságában. Mindkét tea koffeintartalma elég tág határok között mozoghat. Ez függ a teacserje fajtájától, a tealevél életkorától és egyéb, a fogyasztó számára adott tényezőktől függően.

A fekete és zöld tea jótékony hatását számtalan tudomány bizonyítja. Aki ezeket a típusú teákat választja, odafigyel a szívére és az érrendszerére, annak egészségének megőrzésére.

A tea elkészítése hagyományos kínai módszer szerint a következő:

80°C-os vízzel készítsünk belőle forrázatot, majd ezt ismételjük meg még háromszor. Figyeljünk azonban arra, hogy az első alkalommal csak egy percnél rövidebb ideig hagyjuk a teát a vízben. A zöld tea fogyasztásának másik tradicionális formája a matcha tea, mely Japánban terjedt el. Eszerint a verzió szerint az árnyékban nevelt, finomra őrölt, élénkzöld tealevelet kevés forró vízzel egy ecsetszerű, bambuszból készített eszközzel elkeverjük és kissé hígítva fogyasztjuk. A matcha tea a katechinek igazi tárháza, háromszor annyi EGCG van benne, mint egy zöld tea forrázatban. Ha azonban véralvadásgátlót szedünk, tudnunk kell, hogy a zöld tea és a matcha tea fogyasztása befolyásolja a véralvadásgátló hatását.

A fekete tea elkészítéséhez lágy víz ajánlott, az előzőleg forró vízzel átöblített és így felmelegített teáskannába csészénként egy teáskanálnyi teafüvet kell tennünk. A fekete teafüvet forrázást követően 3-5 percet javasolt áztatni, a zöld teát viszont nem lobogó forró vízzel kell leforrázni és így 1-3 perc alatt el is készül. Egyik teát sem érdemes a javasoltnál hosszabb ideig áztatni, így, ha erősebb teára vágyunk a teafű mennyiségét kell növelnünk. Ha nem szeretnénk, hogy a tea kesernyés legyen, tejjel hígíthatjuk, hiszen annak fehérjéi megkötik a csersavat.

A fekete tea előnyei közé sorolhatjuk, hogy az erjesztés miatt nagyobb mennyiségű koffein szabadul fel benne. A koffein segítségével pedig nem csak élénkítő és frissítő hatást érhetünk el, hanem segít a szív- és érrendszer megerősítésében, valamint védelmében, valamint a tiszta koffein miatt a cukorbetegség megelőzésében is. Rákellenes hatása a zöld teával szemben elenyésző, de a hasonló összetételének köszönhetően mégis tudományosan bizonyított.

Ízre a két tea teljesen különböző, így ez alapján is választhatunk, ha azonban mindkét tea ízvilága elnyerte a tetszésünket, érdemes mindkettőt beépítenünk teázási szokásainkba.

Keresés